wtorek, 25 listopada 2014

Udka kurczaka pieczone z ziemniaczkami i marchewką

Lubię dania, które praktycznie same się przygotowują. Mało przygotowywania, no i najważniejsze kilka sztuk naczyń do zmywania a nie sterta:). Więc zapraszam na smaczne danie, które można wykorzystać na obiad, lunch lub kolację.
http://lunchkobietka.blogspot.co.uk/2014/11/udka-kurczaka-pieczone-z-ziemniaczkami.html

SKŁADNIKI:
- 8 udek z kurczaka
- ok. 1 kg mniejszych ziemniaczków
- 2-3 średnie marchewki
- łyżka oleju
- przyprawa do ziemniaków

Sposób przygotowania : udka opłukałam i osuszyłam. Oprószyłam je z obu stron solą i pieprzem, odłożyłam na godzinę w chłodne miejsce. Ziemniaczki i marchew oczyściłam. Kartofelki pozostawiłam w całości a marchew pokroiłam na dość duże kawałki. Osuszone skropiłam łyżką oliwy i oprószyłam przyprawami. 
Udka wyłożyłam na blachę a pomiędzy nimi poukładałam ziemniaki i marchewkę.
Blachę wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 180 st. C i piekłam ok. godziny/półtorej, co jakiś czas polewając wytworzonym sosem.
Podałam na gorąco z dodatkiem surówki z fasolki szparagowej.


SMACZNEGO!!!

1 komentarz:

  1. Tak prosto i mało składników, a takie dobre <3 Jeden z moich ulubionych obiadów ;D

    OdpowiedzUsuń

Print it

nRelate Posts Only