środa, 27 sierpnia 2014

Potrawka z bakłażana z kurczakiem

Dzisiaj robiąc zakupy skusiłam się na bakłażana. Bardzo mi się spodobał i jak zapewne wiecie, bakłażan odchudza i chroni przed chorobami. Jeżeli chodzi o aspekty żywieniowo odżywcze, to bakłażan - podobnie jak większość warzyw, jest niskokaloryczny - 100 g zawiera zaledwie 20 kcal. Poza tym dostarcza znacznych ilości potasu, a także wapń i magnez.  Bakłażan to także bardzo dobre źródło błonnika. Witamin zawiera raczej niewiele, w tym skromne ilości witaminy C i A. Jednak istotnym aspektem jest fakt, iż fioletowo-niebieska skórka bakłażana zawiera unikalne związki fenolowe, posiadające niewątpliwie korzystny wpływ na funkcjonowanie organizmu. Co prawda nie jadałam go za często więc nie bardzo byłam pewna co z niego zrobić. Ale poszperałam trochę w starych przepisach i wykreowałam potrawkę z bakłażana z kurczakiem. Pychotka!!!

SKŁADNIKI>>>>tutaj:

5 komentarzy:

  1. wygląda bardzo smacznie i zachęcająco :), ale pomidory z puszki zastąpiłabym świeżymi, które są teraz naprawdę dobre tym samym unikając słodzonych przetworzonych.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda bardzo apetycznie, pewnie tak samo smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oczywiście z tymi pomidorami to święta racja, kto ma świeże powinien zastosować je, ja akurat pod ręką ich nie mialam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię takie dania z makaronem. Zapraszam do dodania przepisu do mojej akcji Warzywa psiankowate 2014 :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Proszę jeszcze o oznaczenie wpisu zgodnie z zasadami akcji, wtedy będę mogła zaakceptować ;)

    OdpowiedzUsuń

Print it

nRelate Posts Only