sobota, 8 listopada 2014

Potrawka z piersi kurczaka z kaszą jęczmienną

Wielu z nas czasami ma takie dni, że myśli tylko o tym aby jak najszybciej przygotować coś na obiad. Przychodzimy zmęczeni do domu a rodzina już domaga się posiłku. Dzisiaj danie, które można przygotować w 15-20 minut, do tego smaczne i nieskomplikowane.

składniki na 4 porcje :
  • 2 duże filety z piersi kurczaka
  • 1 duża marchewka
  • kawałek selera korzeniowego
  • 3 łodygi selera naciowego z listkami (zamiast selera dodałam porę, ponieważ nie miałam go w domu)
  • 30 g masła 
  • 30 g mąki pszennej
  • ok. 550 ml rosołu drobiowego - domowego, ale może być też bulionetka do kurczaka duszonego rozpuszczona w wodzie
  • do smaku - pieprz mielony kolorowy
  •  
  • 300-400 g kaszy jęczmiennej, ugotowanej na sypko
sposób przygotowania : mięso umyłam i dobrze osuszyłam. Ostrym nożem pokroiłam ukośnie w plastry grubości ok. 0,5 cm. Warzywa oczyściłam i obrałam. Wszystkie pokroiłam na kawałki - w dość grube słupki. Liście selera odłożyłam.
W rondlu rozgrzałam masło i dodałam mąkę. Smażyłam kilka chwil mieszając rózgą aż składniki dobrze się połączyły. Wlałam zimny bulion i cały czas mieszając doprowadziłam do wrzenia, gotowałam 3-4 minuty. Trzeba mieszać bardzo starannie żeby sos nie miał grudek. Do gotującego się na malutkim ogniu sosu włożyłam kawałki kurczaka, gotowałam może ze 2-3 minuty. Dodałam warzywa, dusiłam razem jeszcze może 3 minuty po czym wyłączyłam gaz po rondlem i zostawiłam danie w spokoju na kilka minut żeby doszło. Ważne, żeby nie rozgotować warzyw - powinny pozostać jędrne. Na sam koniec dodałam nieco mielonego pieprzu dla zaostrzenia smaku, soli już nie bo bulion miałam solony. Kaszę nastawiamy zanim zabierzemy się za mięso więc będzie gotowa na czas.

SMACZNEGO!!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Print it

nRelate Posts Only