środa, 13 sierpnia 2014

Brązowy ryż z warzywami i kurczakiem

Dzisiaj na obiad postanowiłam zrobić brązowy ryż z kurczakiem i warzywami. Oczywiście moje chłopaki na wieść o brązowym ryżu stanęli w kuchni i zgodnie oświadczyli, że nie zgadzają się na żadne eksperymenty. Po długich perswazjach i przekonywaniu w końcu dali się namówić na spróbowanie. 
Więc jeśli ktoś z was nie lubi tego ryżu to zastąp go innym zdrowym produktem, np kaszą gryczaną, jaglaną, jęczmienną czy pełnoziarnistym makaronem. Jedzenie ma za zadanie nie tylko odżywić organizm, powinno sprawiać Ci przyjemność :) Zapraszam...
https://lunchkobietka.blogspot.com
SKŁADNIKI:
- 1,5 szkl. ryżu 
- 2 piersi z kurczaka lub 0,5 kg udek bez kości
- 1 brokuł
- 1 cukinia
- 1 marchewka
- 2-3 ząbki czosnku
- połowa opakowania mrożonej fasolki szparagowej
- puszka czerwonej fasoli
- 2- 3 łyżki sosu worcester lub sojowego
- 2 łyżki oleju rzepakowego
- przyprawy: suszony tymianek, słodka papryka, imbir, kurkuma, curry, czosnek granulowany (opcjonalnie)
- sól i pieprz
W garnku z lekko osoloną wodą delikatnie podgotowałam brokuła, to samo zrobiłam z fasolką szparagową (w tej samej wodzie, oczywiście po wyjęciu brokuła). Warzywa po zblanszowaniu wyjęłam do miski, a do wody wrzuciłam ryż(można użyć bialego ryzu z dodatkiem jednej łyżeczki kurkumy, która nada mu piękny kolor). Gotowałam przez ok. 30-40 minut co jakiś czas go mieszając- w tym czasie przygotowałam pozostałe składniki.

Kurczaka dokładnie umyłam, oczyściłam i pokroiłam w dość małe kawałki. Na patelni rozgrzałam olej i wrzuciłam na nią kurczaka, którego obficie doprawiłam tymiankiem, imbirem, curry, słodką papryką, solą, pieprzem i sosem worcester. Wszystko razem wymieszałam i lekko podsmażyłam. Dolałam do mięsa szklankę wody, dodałam do niego pokrojoną w cienkie talarki marchew, cukinię pokrojoną w półplasterki oraz starty na tarce czosnek. Wszystko razem dusiłam przez ok. 10 minut, na koniec dodałam brokuła, fasolkę szparagową i czerwoną fasolę, dusiłam jeszcze chwilę, by smaki sobą przeszły.
Doprawiłam na koniec wg "naszego smaku", tj. dużo papryki, curry i czosnku (dodałam już granulowanego).
SMACZNEGO!!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Print it

nRelate Posts Only