czwartek, 14 sierpnia 2014

Razowe kokardki z tuńczykiem i cukinią

Uwielbiam dania, które szybko się przygotowują. Dzisiaj po pracy miałam przygodę z przebitą oponą w samochodzie, dużo nerwów i jeżdżenia po mechanikach. Więc, kiedy dotarłam do domu to pierwsza myśl "co na obiad?". Ekspresowy przegląd szafek kuchennych i jest!!!! Makaron i tuńczyk!!! Niezawodne produkty, które zawsze powinny być w domu. I wymyśliłam!!!! A, że ja ostatnio polubiłam produkty pełnoziarniste to na stole pojawiły się Kokardki razowe z tuńczykiem i cukinią.


SKŁADNIKI:
  • 1 puszka 185 g tuńczyka w oleju, duże kawałki
  • ok. 1/2 szklanki cukinii pokrojonej w kosteczkę
  • 1 nieduża cebula
  • 1 duży ząbek czosnku
  • kawałek ostrej papryczki czerwonejlub zwykłej papryki czerwonej
  • 2 czubate łyżki posiekanej zieleniny – szczypiorek i natka
  • 1 łyżka oleju spod tuńczyka
  • ok. 125 ml słodkiej śmietanki
  • ok. 80 ml białego wytrawnego wina
  • do smaku – sól, pieprz ziołowy 

Wstawiłam w garnku wodę na makaron. Zanim zawrzała przygotowałam sobie wszystkie składniki sosu a gdy się zagotowała osoliłam ją i wrzuciłam makaron. Tuńczyka odcedziłam z oleju zostawiając 1 łyżkę tłuszczu, którą wlałam na patelnię. Cebulę, czosnek i paprykę obrałam i posiekałam drobno. Wrzuciłam na rozgrzany olej i smażyłam chwilę aż cebula się zeszkliła. Dodałam cukinię, pokrojoną razem ze skórką, i razem smażyłam chwilę. Wlałam ok. 80 ml białego, wytrawnego wina, gotowałam aż prawie całe odparowało pozostawiając smak. Wlałam śmietankę, dodałam lekko rozdrobnione kawałki tuńczyka i dusiłam chwilę aż sos zgęstniał. Doprawiłam do smaku solą, pieprzem ziołowym i dodałam połowę zieleniny.



Tuńczyka podałam na makaronie ale jak kto woli, można go również wymieszać razem z makaronem na patelni. Tylko w żadnym wypadku nie wolno płukać makaronu jeśli chcemy go dodawać do sosu bo spłuczemy skrobię i sos będzie z niego spływał zamiast oblepiać.


Nałożyłam porcje na talerze i posypałam resztą zieleniny. I gotowe!!!!
Oczywiście dla 3-4 osób proponuję podwoić składniki.


SMACZNEGO!!!!

1 komentarz:

  1. Fajjne przepisy i smacznie to wszystko wygląda :D Polecam zapoznanie sie z tym filmikiem fajnie opisuje jak zostać prawdziwym blogerem https://www.youtube.com/watch?v=4tmYn40frTU oraz system ułatwiający budowę własnego imperium ;-)
    http://bit.ly/1p3Zxw9

    OdpowiedzUsuń

Print it

nRelate Posts Only