wtorek, 22 lipca 2014

Spaghetti a'la bolognese z cukinią i pieczarkami

Dzisiaj zapraszam na a'la spaghetti. Z powodzeniem to danie może być dla całej rodzinki.
Ja zrobiłam z podwójnej porcji dla 2 mężczyzn i mi, kobietce na diecie.
 
SKŁADNIKI:
  • 250 g mięsa mielonego (wieprzowo-wołowe)
  • 250 g makaronu spaghetti,(ja użyłam świderki pelnoziarniste)
  • 250 g pieczarek
  • średnia cukinia
  • duża cebula
  • 2 duże ząbki czosnku
  • pół łyżeczki cukru
  • pół łyżeczki papryki słodkiej
  • pół łyżeczki papryki ostrej
  • pół łyżeczki bazylii
  • pół łyżeczki oregano
  • pół łyżeczki majeranku
  • pomidory w puszcze
  • pieprz
  • sól

Na łyżeczce oliwy podsmażamy cebulę i pieczarki drobno pokrojone. Po 3 minutach dodajemy cukinię pokrojoną w plastry. 

Dodajemy mięso mielone i przeciśnięty przez praskę czosnek.
Makaron gotujemy w łyżeczce soli. Potem należy go opłukać zimną wodą i przecedzić. Jak mięso przestanie być różowe, dodajemy puszkę pomidorów. Doprawiamy cukrem, papryką słodką i ostrą, bazylią, oregano i majerankiem.
Wrzucamy na patelnię makaron, jeśli lubimy ten sposób. Doprawiamy pieprzem i solą do smaku. Posypujemy starkowanym żółtym serem.
SMACZNEGO!!!
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Print it

nRelate Posts Only